چگونه برای ویلای رامسر خود، سند مالکیت بگیریم؟

در این مقاله قصد داریم به مبحث اخذ سند مالکیت برای ویلاهای رامسر بپردازیم. برای آگاهی از مراحل و شرایط گرفتن سند مالکیت تک برگ در رامسر، و مطالعه ‌ی یک راهنمای کامل، با ماهمراه باشید .

همانطور که میدانید طبق ماده 21 قانون ثبت اسناد و املاک،پس از طی شدن عملیات مقدماتی در راستای ثبت ملک شما (در اینجا منظور ویلای رامسر شماست)، ویلای شما در دفتر املاک ثبت می‌گردد و سند مالکیتی برای آن صادر می‌شود.” داشتن سند مالکیت برای ویلای شما در رامسر، با توجه به اهمیت خرید و فروش ملک در این شهر، بسیار مهم و حیاتی است. لذا در اخذ آن در هنگام ساخت ویلا کوتاهی نکنید و در هنگام خرید ویلا در رامسر هم، به آن توجه ویژه مبذول کنید.

گرفتن سند تک برگ برای ویلای رامسر
گرفتن سند تک برگ برای ویلای رامسر

اهمیت گرفتن سند مالکیت تک برگ برای ویلای رامسر

طبق ماده 22 از قانون ثبت اسناد و املاک، ” تنها کسی به عنوان صاحب و مالک ملک شناخته خواهد شد که ملک مذکور به نام وی در دفتر املاک ثبت شده باشد.” با وجود قانون ثبت املاک و ارائه سند مالکیت تک برگ، شما می‌توانید با خیال آسوده از امن بودن ویلای رامسر خود مطمئن باشید. با ارائه‌ی سند تک برگ مالکیت، ویلای شما از هرگونه ادعا و تجاوز دیگران در امان خواهد بود.

مزایای گرفتن سند مالکیت تک برگ برای ویلای رامسر

اهمیت داشتن سند مالکیت برای ویلای رامسر شما واضح و مبرهن است. اما در اینجا به چند مورد از مزایای داتشن این سند، اشاره میشود:

1- تاثیر سند مالکیت بر هویت ملک

همانطور که پیش‌تر هم گفته شد، طبق ماده ی 22 قانون ثبت اسناد کشور، داشتن یک سند مالکیت تک برگ برای یک ملک اعم از ویلا یا آپارتمان، باعث ایجاد هویت برای ملک شما میشود. به این معنا که طبق این سند، ویلای شما با قانونی ترین مدارک مورد قبول در کشور، متعلق به شما بوده و هیچ نهاد یا شخصی اجازه‌ی تعرض به آنرا نخواهد داشت. سند تک برگ یک ملک، نشانه‌ی قطعیت در ملکیت آن میباشد. لذا کسی که سند تک برگ یک ویلا را در دست دارد، مالک رسمی آن ویلا محسوب میشود.

2- تاثیر سند مالکیت بر قیمت ویلای رامسر

بطور کلی، سند تک برگ مالکیت برای ملکهای شمال کشور – اعم از زمین و ویلا و آپارتمان- از اهمیت بسیار بالایی برخوردار میباشد. این به دلیل حساسیت منطقه و میزان بالای معاملات املاک در شمال کشور بوجود آمده است. در این میان، داشتن سند تک برگ در هنگام خرید و فروش ویلا در رامسر هم، بسیار حایز اهمیت میباشد. رامسر یکی از شهرهای بسیار زیبای شمال بوده و خرید و فروش ملک در آن از اهمیت بالایی برخوردار است. این اهمیت زمانی خود را نشان میدهد که شما شاهد تفاوت قیمت در هنگام خرید ویلا و یا خرید آپارتمان در رامسر میباشید.

بدین معنا که قیمت خرید ویلای سنددار در رامسر ، بالاتر از قیمت خرید ویلای فاقد سند میباشد. اگر ویلای شما دارای سند مالکیت تک برگ باشد، در هنگام فروش، میتوانید آنرا با قیمت بالاتر به فروش رسانید. برای مقایسه‌ی تفاوت قیمت‌ها برای ویلاهای واجد و فاقد سند تک برگ، میتوانید صفحه قیمت ویلا در رامسر را مشاهده نمایید.

3- اهمیت سند مالکیت در هنگام خرید ویلای اقساطی در رامسر

اگر قصد دارید تا ویلایی در رامسر با با شرایط اقساطی خریداری نمایید، میبایست توجه کنید که آن ویلا حتما بایست دارای سند تک برگ مالکیت باشد. در اینصورت است که شما میتوانید بر روی سند ملک از وام بانکی استفاده نمایید. در اینجاست که یکی دیگر از فواید داشتن سند مالکیت مشخص میشود. چه در هنگام فروش و چه در هنگام خرید اقساطی ویلا در رامسر، داشتن سند تک برگ الزامی میباشد.

پیشنهاد ما اینست که برای اطلاعات بیشتر در این خصوص، مقاله‌ی شرایط خرید ویلا اقساطی در رامسر را هم مطالعه نمایید.

هنگام گرفتن سند تک برگ برای ویلای رامسر چه مراحلی را بایست پیمود؟

1- ابتدا متقاضی به همراه برگه استشهادی که توسط وی و اهالی محله پر شده ، همراه با کپی شناسنامه و قولنامه ای که در آن نام و مشخصات فروشنده ی قبلی ویلا (اگر که قبلا ویلا را از کسی خریده باشد) نوشته شده باشد، به اداره ثبت و اسناد رامسر مراجعه مینمایند.

2- یک نماینده و نقشه‌بردار از اداره ثبت ویلا را بازرسی مینماید. نتیجه بازدید ایشان به عنوان صورتجلسه معاینه محلی و احراز تصرف مالکانه، صادر میگردد.

3-  سپس آنچه درج شده است به امضای نماینده و مالک می‌رسد و به همراه صورتجلسه‌ی صادر شده، در اختیار رئیس اداره ثبت املاک رامسر قرار می‌گیرد.

4- بعد از انجام کارشناسی و اعلام نظر کارشناسی، پرونده شما وارد مرحله هیأت در اداره شهرستان رامسر می شود. در این مرحله استعلامات بنیاد مسکن، اداره جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و غیره گرفته می شود و رئیس ثبت اسناد و املاک شهرستان رامسر، قاضی و غیره نیز پرونده را مطالعه نموده و در صورت نبود مشکل، پرونده شما به مرحله روزنامه سراسری جهت انتشار ارسال می گردد.

4- اظهارنامه شما در دفتر اندیکاتور دفتر ثبت املاک هم می‌بایست به دقت ثبت گردد تا حقوق دولتی متعلقه‌ی آن ویلا نیز، تعیین گردد. رسید این مبلغ پس از واریز در بانک، در اختیار حسابداری قرار می‌گیرد.

5- متصدی بایگانی پرونده را در دفتر آمار ثبت می‌کند و پرونده در ردیف پرونده‌های نیازمند تخصیص آگهی نوبتی قرار میگیرد.


رامسرلند تخصصی ترین سایت در حوزه خرید و فروش ویلا، آپارتمان، زمین و باغ در رامسر و تنکابن است. شما در این سایت میتوانید براحتی بهترین املاک رامسر را جستجو کرده و در صورت نیاز با ما مشورت نمایید. مشورت با متخصصین رامسرلند رایگان است و فقط در صورتیکه معامله‌ای صورت پذیرد، کموسیون از شما دریافت میگردد.

در پایان اگر خواستار خرید ویلا در شمال هستید، پیشنهاد میکنیم صفحه خرید ویلا در تنکابن را هم در نظر بگیرید. چرا که در این شهر زیبای ییلاقی، ویلاهای بسیار زیبایی برای فروش وجود دارد.

همچنین پیشنهاد میکنیم مقاله نکات مهم خرید ویلا در رامسر را برای دانستن نکات مهم در هنگام خرید ویلا،‌مطالعه نمایید.

پیشنهاد ما اینست که این صفحات را هم مشاهده نمایید: