lg-png-150
شهر

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که تا پایان امسال یک باند از فاز دو آزادراه تهران-شمال به بهره‌برداری خواهد رسید و در این میان تونل البرز از همین فاز تقریبا آماده شده و به مراحل نهایی افتتاح رسیده است.
خیراله خادمی در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت عملیات اجرایی و پیشرفت فیزیکی فاز دوم آزادراه تهران-شمال اظهار کرد: پس از افتتاح فاز نخست آزادراه تهران-شمال، ساخت سریع فاز دوم این محور آزادراهی مهم شروع شد و در آن زمان با توجه به اعتبار حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومانی این منطقه سه سناریو در این زمینه پیش‌بینی شد.
وی افزود: سناریو و برنامه نخست این بود که بتوانیم فاز دو آزادراه تهران – شمال را به صورت کامل به بهره‌برداری برسانیم که البته تامین منابع مالی هنگفت در بازه زمانی کوتاه برای دولت و حتی بنیاد مستضعفان سخت بود و نهایتا مقرر شد تا این منطقه از آزادراه را به صورت ۵۰ درصد (یک باند) و توامان با جاده قدیم (محور چالوس) به بهره برداری برسانیم که اعتباری حدود  ۲۰۰۰ میلیارد تومان نیاز داشت. در همین راستا بنیاد مستضعفان به عنوان مجری بلافاصله منطقه دو را شروع کرد و در همه جبهه‌ها فعال شد اما در سال گذشته به مشکلی برخورد کردیم و آن این بود که تقریبا همه پروژه‌های عمرانی با ۱۰۰ درصد تورم مواجه شدند و برآورد برای اتمام این پروژه به حدود ۳۹۰۰ میلیارد تومان رسید که پیش از این به اندازه اعتبار مورد نیاز برای کل فاز دوم بود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین دلایل تعویق در رسیدن به این هدف افزایش قیمت‌ها و تورم بود، ادامه داد: در نتیجه اولویت سوم را مد نظر قرار دادیم و آن این بود که در وهله نخست، تمرکز را بر تونل البرز در فاز دوم آزادراه تهران-شمال و جاده‌های دسترسی دو طرف آن قرار دهیم که گره اصلی این پروژه بود. این اتفاق با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه، وزیر راه و شهرسازی و رییس بنیاد مستضعفان افتاد.

کاهش ۴۰ دقیقه‌ای زمان سفر به شمال

خادمی با اشاره به اینکه تجهیزات مورد نیاز تونل البرز نیز خریداری شده و آماده نصب است، گفت: با توجه به پیشرفت ۹۵ درصدی تونل البرز و اینکه کار تونل تقریبا به اتمام رسیده وتست‌های فنی‌اش در حال انجام است امیدواریم این تونل را تا اواخر تیر ماه یا نهایتا اوایل مرداد ماه به بهره‌برداری برسانیم. تونل ۶.۵ کیلومتری البرز با جاده‌های دسترسی آن به طول هشت کیلومتر می‌رسد و با توجه به  پیچ و گردنه‌های تونل کندوان می‌تواند زمان سفر به شمال را تا ۴۰ دقیقه کاهش دهد.
وی اظهار کرد: پیشرفت فیزیکی باقیمانده فاز دوم آزادراه تهران-شمال (به صورت یک باند رفت) در حال حاضر حدود ۶۳ درصد است و با توجه به عملیات اجرایی مستمری که در این محور هم اکنون نیز فعال است، امیدواریم نهایتا تا پایان امسال نیز این محور آزادراهی آماده افتتاح شود.

پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان گفت: با اتکا به توان مهندسان ایرانی تونل البرز به طول ۶ و نیم کیلومتر تا مرداد ماه به بهره برداری خواهد رسید. در ساخت این تونل از تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده شده و جزو تونل‌های پیشرفته در قطعه دوم آزادراه تهران-شمال است.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تا یک ماه آینده با بهره‌برداری از تونل ۶ و نیم کیلومتری البرز در قطعه دو آزادراه تهران – شمال، طول سفر به استان‌های شمالی ۴۵ دقیقه کاهش خواهد یافت. بدیهی است این امر در خرید زمین در شمال خصوصا در شهرهای توریستی بسیار حایز اهمیت است. برای مثال خرید زمین در رامسر و همچنین خرید ویلا در رامسر را میتوان ذکر نمود.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از صدا و سیما، خیرالله خادمی اظهار داشت: تا یک ماه آینده با بهره‌برداری از تونل ۶ و نیم کیلومتری البرز در قطعه دو آزادراه تهران – شمال، طول سفر به استان‌های شمالی ۴۵ دقیقه کاهش خواهد یافت. عملیات عمرانی ساخت این تونل به طول ۶ هزار و ۵۰۰ متر به عنوان بزرگترین تونل کشور و منطقه غرب آسیا ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با ساخت دو هزار و ۵۰۰ متر جاده دسترسی در طرفین تونل، ۹ کیلومتر از قطعه دو آزادراه در یک ماه آینده زیر بار ترافیکی خواهد رفت.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: با پایان قطعه یک آزادراه تهران-شمال تمرکز ما روی ساخت قطعه دو بیشتر شد و تمام ماشین آلات و توان مهندسی قطعه یک به قطعه دو منتقل شد و در دو سال گذشته پیشرفت فیزیکی کل طرح قطعه دو آزادراه تهران-شمال به ۴۷ درصد رسیده است.
وی گفت: برای اینکه بخشی از طرح زودتر به بهره‌برداری برسد تصمیم گرفتیم یک باند قطعه دو را زودتر بسازیم و به همین دلیل تمرکز کار را روی باند رفت آزادراه گذاشتیم که هم اکنون این باند ۷۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم کل باند رفت تا پایان سال یا در نهایت در ابتدای سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری برسد.
خادمی همچنین افزود: در این باند هم بخشی از مسیر شامل تونل البرز پیشرفت فیزیکی بالایی دارد که در صورت بهره‌برداری، ۴۵ دقیقه نسبت به جاده فعلی در زمان سفر صرفه‌جویی می‌شود و بسیاری از ترافیک‌های مسیر را بخصوص در زمان پیک سفرها و به ویژه در محدوده تونل کندوان برطرف خواهد کرد و در محدوده تونل کندوان عملاً مسیر رفت از تونل البرز و برگشت از استان‌های شمالی از طریق تونل کندوان صورت خواهد پذیرفت که منجر به رفع ترافیک در این مسیر خواهد شد.
گفتنی است، قطعه دو آزادراه تهران – شمال از محدوده دوآب در استان البرز آغاز شده و پس از عبور از مسیر کوهستانی ۲۲ کیلومتری که بخش عمده آن را تونل و پل تشکیل می‌دهد به محدوده پل زنگوله در استان مازندران می‌رسد.

 

 

پیشنهاد ما اینست که این مطالب را ه مشاهده نمایید:

خرید ویلا در جواهرده رامسر

خرید ویلا در اربکله رامسر

خرید زمین در جواهرده رامسر

خرید زمین در اربکله رامسر

خرید ویلا در بلوار معلم رامسر

خرید آپارتمان در بلوار معلم رامسر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *